28.11.10

Malheur 12

Bèlgica, 12º
Involuntàriament, i sense premeditació, un cop escollida la cervesa per a la cata d’aquesta setmana, ens trobem parlant de l’etiqueta un altre cop. Ens mirem, i ens preguntem si començar comentant que encertada és la nostre proposta teòrica sobre les etiquetes belgues. Pensem que aquesta etiqueta podria corroborar la nostra “teoria” sobre el discutible criteri a l’hora d’escollir el disseny de les seves etiquetes. En aquest cas ens trobem amb una imatge de logotip model superheroi, entre el Superman i en Harry Potter, amb la M de Malheur. Però com no volem que es converteixi en un debat sobre quelcom totalment objectiu, i perquè som més elegants que tot això, decidim que ens dedicarem a les excel·lències del contingut i no a les misèries del continent. Així que decidim que no comentarem res sobre l’etiqueta.




En aquest cas hem escollit una cervesa d’alta fermentació, una d’aquestes a les que solem tornar. Mentre anàvem parlant, ja ens l’hem posat a la copa, i l'hi hem donat temps a que l’escuma desaparegui. Aquí ens detenim per apuntar quelcom que ens sobte. D’inici ens trobem una escuma rabiosa, que puja espessa, acompanyada per una bombolla petita i amb un color torrat, amb tons a l’escuma del cafè. Aquesta s’acomoda ràpidament a la copa, i tant ràpid com puja, baixa, quedant només en un petit tel que desapareixerà del tot sense deixar petja final.

Al posar-la a la copa, observem una cervesa fosca, torrada, d’un color caoba fosc. Per l’escuma, el color i l’aroma inicial ens pot recordar una porter, sense tenir la densitat típica d’aquestes. Al apropar la copa al nas ens entrà un aroma torrat de maltes i cafè, caramel·litzat, i un lleu olor de llúpol. Aquest aroma que nosaltres relacionem amb el que és una cervesa belga.

Un cop fem un primer glop, ens sorprèn l’entrada amb un toc picant, suposem degut a aquesta força rabiosa de l’escuma inicial que ens torna en boca. Un cop passat aquest primer moment, ens trobem amb una cervesa amb cos, amb un regust dolç, o millor dit agredolç, reconeixem en el tast l’olor que hem trobat en olorar-la. Al final, el gust que ens queda en boca, és el de la malta torrada. Un record que ens connecta amb els cops que hem mastegat malta directament. És una cervesa amb un final llarg, un final que ens acompanyarà fins l’endemà.
Publicat per Moisès i Joan

27.11.10

Avi Buffalo - Avi Buffalo (2010)

Setembre, finals d’estiu, ambient de Festa Major i no paro d’escoltar aquest grup de Los Angeles. És un d’aquests àlbums que anomeno “eldiscdelasetmana”, un d’aquells que comencen a sonar i sonar sense parar.

El que més em sorprèn tot mirant el llibret interior, és la cara de jovencells que fan tots plegats. I dic sorprèn, perquè te’n fas creus que una obra d’aquestes dimensions l’hagin creat quatre nois que acaben de sortir de l’institut. A l’interior s’inclou un text després de les lletres, (és d’agrair que encara hi hagi algú que tingui el detall de posar-les), que comença explicant:
“The Avi Buffalo recordin project began about 3 years ago, when I was 16 and a sophomore in high school”

Deu ni do! Trobem cançons pop ensucrades, amb un toc de mal geni elèctric quan cal, guitarres cristal·lines que recorden altres sons ja escoltats, però amb la personalitat inqüestionable que li dona la veu de l’Avi Zahner-Isenberg. No és que en sàpiga gaire d’anglès, però es veu que, l’Avi Zahner-Isenberg escriu les lletres, toca la guitarra i canta...ella es diu Rebeca Coleman, fa les veus i toca els teclats. Ai (sospir), l’amor, que bonic que pot arribar a ser quan tens 16 anys. Espero que abans de trencar facin un altre disc. Tot i que hi ha artistes que després d’una ruptura han fet grans àlbums. Bé, però això serà un altre dia. Avui toca gaudir de la frescor, la innocència i l’encís d'Avi Buffalo.



Aquí us deixo amb la segona cançó del disc “What’s In It for?” Estratosfèrica!