El responsable d’haver creat un poema/cançó anomenat “La revolució no serà televisada”, no pot ser res més que un outsider. Hi ha paraules que traspassen fronteres i travessen llengües. Segurament per catalogar a algú d’outsider fent servir el català hauríem de fer servir una dotzena de paraules, però les llengües són llestes, saben adaptar-se sense prejudicis i de forma intel·ligent. Dir-ho d’una forma tant concisa sense utilitzar aquesta paraula anglesa seria difícil. Doncs bé, per a mi Gil Scott-Heron és un outsider, un personatge que viu al voltant de la societat comú i que observa la societat des de fora. Es va donar a conèixer a principis dels anys setanta, els seus poemes i la seva música mostraven el seu esperit crític i inconformista amb els ordres preestablerts i amb una societat massa acomodada i conformista.
No he pogut evitar no fer referència a un personatge com aquest i encara menys després del seu últim treball. Avui en dia és realment encomiable trobar algú com ell, i sobretot, que després de tants anys segueixi creant a aquest nivell. Tot s’ha de dir, em resistia a comprar-me el seu últim treball, pressuposant que no m’aportaria res de nou. Res més lluny de la realitat. Realment tota una lliçó. Com diu l’Albert. El disc de la setmana, del més i de l’any. Chapeau!
“I’m New Here”, a més a més de donar nom a l’àlbum, és una cançó del disc, una versió d'una cançó de Bill Callahan, Smog, pioner del gènere lo-fi i músic provinent de l’escena alternativa nord-americana actual.
“I’ll Take Care Of You”, re-mesclat per Jamie XX, encerta amb aquesta visió critica de la societat nord-americana a través d’un paral·lelisme de clar referents cinematogràfics. Aquí, el famós “self made men/women”, serveix per posar en dubte l’actual model de societat, i per evidenciar les mancances d’aquest model. Model en el qual ens emmirallem sense l’esperit crític necessari, per fer de la nostra societat una societat millor.
Bon cap de setmana i fins la setmana que ve.
Official Web Site
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada